Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: David Wilkerson
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2006 kl 20:49
David Wilkerson


--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: http://www.davidwilkerson.org/sermons/mp3/0506_poland_3.mp3

Viktig: Han presiserer at han er bevisst på at versene er fra GT. Men de er nyttige til lærdom, og Gud er utenfor sted og rom, vi er ett med Israels folk, podet inn på treet. Og han ser på oss som dem. Da kan vi heller ikke kutte ut det GT, men se sammenhengen, og det som er likedan i dag som da.

Ja, det er løven av juda først og fremst. Jeg vet jeg kun nevnte løven, som djevelen til å begynne med. Men vi vet jo at det er to løver. Og når dere har lest mer her, vil dere skjønne at Guds basun, løven i amos, som vi skal se på nærmere senere i bibelen, er Han som vil ha deres oppmerksomhet. Gud, Herren. Det er hans basun først og fremst.

Jeg skal nå etter beste evne forsøke å gjenfortelle det som David Wilkerson predikerte/profeterte i den svenske menigheten. Og jeg redigerer den første posten i tråden for at det ikke skal være noen tvil. Jeg regner også med at den nye posten her nå, vil være ganske anderledes enn den første, iom at jeg da skrev ganske slurvete, beklageligvis. Jepp! Her kommer det ord for ord, slik at dere kan bedømme det mer riktig. (Og kanskje vil jeg legge til kommentarer som dere leser om dere vil da. Det vil stå i parantes, slik som her) Gud velsigne dere!

Jeg vet ikke hva min sønn predikerte i den forrige samlingen. (Gary Wilkerson)Han forkynte et nytt budskap jeg aldri har hørt. Og han har aldri hørt det jeg skal til å tale nå. For jeg visste ikke hva det var før kl 1 nå i dag. (Han forteller hvordan det skjedde at han fikk det budskapet han skal til å fortelle nå i menigheten i sverige) Da jeg vente tilbake til mitt hotelrom, og jeg satt i en stol, talte Herren slik:

"Jeg har et kontrovers med den evangeliske kirken i Sverige".

David svarte da, sier han: "Hva betyr det? Hva betyr det for meg?"

(han forklarer videre hvordan situasjoner er og var da dette skjedde)

David: Jeg vet jo ingenting om den svenske evangeliske kirken, jeg har ikke stilt noen spørsmål ved den og jeg kjenner veldig få pastorer der. Og når jeg taler om den svenske evangeliske kirke mener jeg, lutheraner, pinsekirken, baptister, frelsesarmeen og alle evangeliske kirkene.

Og Gud talte til mitt hjerte: "Jeg har et kontrovers med den evangeliske kirken i Sverige og skandinavia"

David svarte: "Herre, hva vil du at jeg skal gjøre med det? Jeg vet jo ikke din konflikt! Jeg har jo allerede valgt ut et budskap for meg selv!

Herren sa: "Du må profetere".

(David forklarer videre for forsamlingen hvordan situasjonen var da Herren talte)

Jeg har aldri trodd jeg var en profet eller hevdet det før. Jeg er en av hans mange vektere på muren. (svensken sa det slik, men David sa på engelsk: I am just one of his many watch-men, noe jeg ikke kan overtale) David fortsetter: Og det jeg vil si vil jeg helst ikke si i kjødet. Mitt hjerte utvider seg. Jeg vil bare velsigne dere, og oppmuntre dere. Men hvis jeg ikke gjør det Herren har sagt jeg skal gjøre, og jeg forsøker ikke å være dramatisk. Jeg har den hellige frykt for Gud over meg. Gud elsker Guds forsamling og den evangeliske kirken i Sverige, det er jeg sikker på. Og jeg er ikke her for å såre/støte noen.(affend) Når Herren viste meg hva jeg måtte dele, sa jeg:

"Jeg kan ikke gjøre det. Hvem er jeg til å komme inn til Sverige, og bringe en korrigerende budskap, eller å gi et slikt sterkt ord? Ingen amerikansk forkynner.

(eller; jeg er en amerikansk forkynner tror jeg han sa.. svensken sa; intet en amerikansk predikant)

videre sa David: Og Herren fortalte; "Hvis du ikke gjør det, må du huske hva jeg sa til Esekiel; Hvis den rettferdige synder, og du ikke advarer den rettferdige om dette, da kan du ikke berge din egen sjel, og jeg holder deg ansvarlig".

David sier videre; Med mye beven vil jeg si det Gud har å si. Jeg kommer ikke i sinne, men med et knusende hjerte. (eller; in brokeness, som David sa)

Gud har et kontrovers med den evangeliske kirken i sverige. Vi går til Amos, og det tredje kapitlet. Dette er hvor Gud ledet meg. Vi skal lese de første 8 versene. Jeg leser et vers om gangen så skal det deretter forklares.

(begynner fra amos 3.1: "Hør dette ord som Herren har talt mot dere Israels barn, mot hele den slekt som jeg har ført fra landet i Egypt!

Amo 3.2: Dere alene har jeg ville kjent meg ved blant alle jordens barn som mitt folk, derfor skal jeg også tukte dere!

Amo 3.3: Går vel to sammen uten at de har avtalt det med hverandre? Amo 3:4 Brøler vel løven i skogen uten at den har funnet noget rov? Lar vel ungløven sin røst høre fra sin hule uten at den har fanget noget?

Amo 3:5 Faller vel fuglen i en snare på marken uten at det er satt nogen snare for den? Spretter vel snaren op fra marken uten at den fanger noget?

Amo 3:6 Eller støtes det vel i basun i en by uten at folket forferdes? Eller skjer det vel en ulykke i en by uten at Herren har gjort det?

Amo 3:7 For Herren, Israels Gud, gjør ikke noe uten at han har åpenbaret sitt lønnlige råd for sine tjenere profetene.

Amo 3:8 Når løven brøler, hvem skulle ikke da reddes? Når Herren, Israels Gud, taler, hvem skulle ikke da profetere?"


David ber: Himmelske Far jeg ber deg nå å komme med din Ånd og kraft. Helliggjør min munn og hjerte. La meg tale kun de ord som du legger i min munn. Jeg ydmyker meg selv fremfor deg og denne forsamlingen. Og jeg erkjenner at jeg er bare en røst. En røst som roper i villmarken. (wilderness, ørkenen sa svensken) Gud om du noengang har talt til Sverige, så tale nå, tal klart, med overbevisning, for å helbrede og vekke oss på nytt igjen, i Jesu navn. Amen.

Vers 1, amos 3. Dette er et ord mot hele familien. Til dem Gud har lagt sin hånd på. Dem som han har frelst. Vers 2. Dere alene har jeg kjent blant alle barn på jord. Dere er dem jeg elsker. Han snakker til sitt eget folk her. Jeg har gjort et verk i dere. Og jeg har utvalgt dere, og jeg har velsignet dere. Dere er min famile. Derfor vil handle mot dere på en annen måte enn alle andre barn. For dem jeg elsker dem jager jeg. Dette er et tegn på kjærlighet. Gud sier til Israel at han kunne latt dem være. Jeg kunne latt dere gå videre i urettferdighet. Om dere var av verden ville jeg ikke korrigere og rettlede. Men pga min kjærlighet, og dere er min familie. Derfor vil jeg tilrettevise dere for deres misgjerningsskyld. Vers 3. Kan to gå sammen uten at de har blitt enige om det?

Ser dere, dette er innledningen til denne oppskværelsen. (konflikten som Gud vil ta fatt om.) Gud sie, dere er min familie. Men dere er ikke i enighet med meg. Jeg har noe uoppgjort med dere. Og to kan ikke gå sammen, med mindre de har avtalt det i enighet. Og jeg kan ikke vandre med dere, slik som jeg ønsker, og gjøre med dere som jeg vil, med mindre vi er enige. Og er ett.

Amo 3:4 Brøler vel løven i skogen uten at den har funnet noe rov? Lar vel ungløven sin røst høre fra sin hule uten at den har fanget noe?

La meg gå tilbake til vers 3.. og la meg fortelle dere hva jeg tror denne konflikten/tingen er.(controversy) Det er ikke avfeldighet. Det er ikke noen stor ondskap. det er ikke saken. Det er ikke hva Guds oppgjør med dere handler om. Det gjelder derimot med den evangeliske kirken, er ett ord, sak, problem; Apati. Likegyldighet.

Herren sier, jeg kan ikke gå med dere. Tross kallelsen, og alt, ser jeg apati.

David forklarer mer av situasjonen. Dette er ikke noe han har hørt eller som noen i sverige eller andre har sagt det er et problem med/rundt i sverige og skandinavia. Jeg sa dette i salen, og kjente ingenting annet enn DHÅ-og mens jeg kjente denne kraft og nærværet så sterkt, tenkte jeg; Hvordan kan jeg si dette?!

Men Herren sa:" Si du det jeg forteller deg å si. Jeg ser til hjertet. Jeg ser ting som du ikke ser. Jeg taler til hele den evangeliske kirken. Jeg ser i min kirke, de som er min familie, at de ser til sektene, og ser til døde formelle kirker, og sier til dem med pekefinger; Dere har formen av Gudsfrykt men uten kraft. (skinn av Gudsfrykt) Men jeg hørte DHÅ, med en kjærlighetsfull stemme/hånd si; Nei! Det er ikke riktig! Det er dere, min menighet/kirke. Min familie, de som er kalt ved mitt navn, de som er i slekt med meg. Dere. Kirken. Dere, forsamlingen i Sverige. Dere, evangeliske! Dere har kommet til dette punktet, hvor dere har en form for Gudsfrykt, men mister kraften og salvelsen av DHÅ. Pga apati. Dere er tilfredstilt nå ved å komme til Guds hus. Gå igjennom følelsene og programmet. Organisert i samfunnet for å få autoritet. Dere har blitt tolerante. Ordet som Herren hører fra myndigheten og kirken er; Vi er et tolerant folk. Men herren sier; Nei, dere er lunkne mennesker. Dere tolerer at myndigher sier at dere ikke kan tale mot homoseksualitet på talerstolene. Og ingen går ned på knær i bønn for å bryte ned disse festningsverk! Det er ingen tårer og smerte! For vi evangeliske kristne er tolerante mennesker, tenker dere. Nei, DHÅ sier det er lunkenhet.

La meg nå fortelle dere hva som skjedde.

(den andre løven)

Først la meg gå til vers 4 i Amos igjen.

Jeg har ingen notater, jeg bare taler det jeg kjenner og tror DHÅ vil jeg skal si; Amo 3:4 Brøler vel løven i skogen uten at den har funnet noe rov? Lar vel ungløven sin røst høre fra sin hule uten at den har fanget noe?

En løve brøler i Sverige. (den mest høylytte i sverige i dag) Det er ikke løven av juda. Men dette er løven fra helvette. Og han brøler som han aldri har brølt før i denne nasjonens historie. Og denne løven brøler kun når han har et offer/bytte. Og han drar det til sin hule og ser på dette døde byttet før han sluker det. Han løver i seier! Og de unge løvene blir fødd med bitene fra det døde åtslet.

David forteller videre om ting som har skjedd: Jeg kjørte i går til kirken på et møte, og på hovedsakene/headlines var det en pinsepastor som talte noe om mord. Og jeg har bedt om at ingen må fortelle meg detaljene. Jeg trenger ikke vite det. Jeg vet kun at DHÅ sier til mitt hjerte, at djevelen brøler, fordi han har kommet imot kirken av Jesus Kristus. Han, djevelen, tror at han nå er konge over den evangeliske bevegelsen. Djevelen tenker liksom; Jeg har gått i midten av det og tatt mitt bytte. Det var ikke en eneste pil som skøt imot meg. Det var ingen kraft som kunne motstå meg. Det var et apatisk folk. (lunkent, likegyldig) Han tenker liksom, noe har skjedd og jeg hadde en fri bane og nå er jeg i nyhetene. Wow lissom. På TV. Djevelen brøler. Som om han hadde vunnet seier. Og han forer pressen, de unge løvene, som forer seg på dette døde rovet.

kapittel 2. vers 10.

Amo 2:10 og jeg førte dere opp fra Egyptens land, og jeg ledet dere i ørkenen i førti år, fordi dere skulle få amorittens land til eiendom,

Nå, jeg vet at han snakker til Israel. Men Paulus sa dette; Disse tingene var skrevet for vår undervisning, som eksempel for oss, for at vi ikke skal gå likedan. Dere har her en historie om Gud, om mektige befrielser gjennom hav og brusinger. Ut av fangenskapet.

vers 11.

Amo 2:11 og jeg oppreiste noen av deres sønner til profeter, og noen av deres unge menn til nasireere. Er det ikke slik det ligger ann, dere Israels barn? sier Herren. (de drakk ikke vin, nasareerne)

Jeg vil at dere skal høre hva Gud sier. Jeg hadde mektige ledere i blant dere. Menn med ild i deres ben og iblant deres tjeneste hadde jeg unge menn som var nasireere, avholdene fra verdens goder, separert fra verden. Brennende unge nasireere. Unge profeter, som skulle sette hele nasjonen i brann, min hånd var over dem.

(David forteller videre om ting tidligere i Sverige...)

Jeg var på kontoret i denne kirken. Jeg har sett bildet av pastor peter, omringet av 55 eldste og diakoner. Og du kunne se og føle at Herrens nærvær var der. jeg var her på talerstolen på 70tallet. Da var det hundrevis av mennesker som var i brann for Gud. Jeg så hellige Guds profeter. Jeg hørte en herlig lyd. Gud reiste opp en ny generasjon. Guds plan med denne stunden og timen var at disse profetene reise gjennom en hel nasjon. Disse avskilte mennesker skulle forkynne for tusenvis av mennesker. De ville vært reisende og ført millioner til frelsning. Men en ånd av apati falt. Rop etter velstand. Og så ble det mer om god jobb, ingen ofring av det beste og selvfornektelse, men et komfortabelt hus. Og vi fikk TVn inn i hjemmene. Og alle disse prydene som fører hele verden inn i vårt rom. Og vi lar denne generasjonen sitte foran TVn og fylle hodene sine med alt urent. Vi gjorde Guds profeter til marionettdukker for fienden.

vers 12. Dere gav nasireerne vin å drikke. Dere kommanderte profetene å lukke sin munn. Dere sa; Vi er blitt leie av å høre budskap om dom og endetid. Dere vil heller sitte bekvemt i kirken nå for tiden. Dere vil ikke gråte. Dere vil ikke være 2 timer i bønnemøte. Nå er det timer foran TV og Kino. Og dere går til Guds hus uten byrder for Herren. Og dere gav deres unge slike fine klær. Og dere sa, neeeeeei, menigheten er ikke for deg, du blir lutfattig resten av ditt liv. Dere ville ikke ha nasireernes liv for deres barn. Og dere har gitt vin av framgang og urenheter til dem. Dere sa med dem: Forstyrr oss ikke. Ikke beveg oss, eller flytt oss. Ingen gråtende profeter i blant oss. Gi oss smigrende, lette og fine ord.

vers 13.

Amo 2:13 Se, jeg vil knue/presse dere ned, likesom en vogn full av kornbånd knuer allting ned; (med byrder, kjenner du deg igjen?)

vet dere hva Gud sier? Jeg gav deres generasjon, denne kriken, til dere, en vogn full av høst. Profeter og unge mennesker som ville ha Gud! Men dere gikk ikke hele veien. Og det har nå blitt en byrde for meg. For nå har den evangeliske kirken i Sverige, en full vogn med frø. En fjorårets høst som aldri ble gjort til brød. (meningen med å sitere GT er å bringe fram visdom til dere) Den er smørjet ned av leiren/sølen, apati/likegyldighet.

Åkerlandet er klart for høstning. Det er en hungrende generasjon dere ut som er rede til å vende seg til Kristus. Men dere ser at dere har nå ingenting å vise til en historiske hendelser. Vi snakker om fortiden. Det er ingen aktivitet her, bønnegrupper, unge med ild i hjertet, folk som gråter ved alteret, bønnebarn og ungdom kalt til å gå ut i verden.

Nå er det istedet en hel høst undergravd av gjørmen, apati! Profeten Joel, sa; sæden blir råtn. Han sa jeg er byrdet for dere. Presset under dere.

Folk vi har mistet en hel generasjon over hele verden. Mødre som pleide å gråte for sine barn sitter nå og ler foran TVn. En mor kommer til meg, gråtende over sin sønn, fordi hans bestemor, som var misjonær i 50 år, en mor av Sion, kommer hjem fra misjonsmarken og setter seg foran Tvn. Denne unge sønnesønnen, elsket sin bestemor. Dette er den form for tro jeg vil ha, slik som min bestemor. Han var en tenåring, og i uker og måneder, satt denne bestemoren til hun mistet Guds herlighet. Ikke mer bønn og Gudssøken. Gutten dro til skolen/utdanning (college) men før han dro knelte han foran sin bestemors tror der ved Tvn, og sa; Mormor du var min helt. jeg ville bli misjonær. Om det er slik det slutter foran Tvn, uten ild og byrde/nød for Herrens verk, da vil jeg ha INTET å gjøre me Kristus og deres religion. Og han vendte ryggen til Gud og frelsningen. Og hva er resultatet?

vers 14.

Amo 2:14 den raske skal intet tilfluktssted finne, og den sterke ikke kunne gjøre bruk av sin kraft, og helten ikke berge sitt liv;

Forstår du hva profeten våkner! Å forsamling om du ikke tar opp dette! Om du ikke kommer tilbake med en knust hjerte, vil dere bli svakere og svakere, og ungdommene vil fly fra Herrens hus.

Vers 15 og 16

Amo 2:15 bueskytteren skal ikke holde stand, den som er lett på foten, skal ikke berge sitt liv, og heller ikke rytteren på sin hest, Amo 2:16 den modigste iblandt heltene skal flykte naken på den dag, sier Herren.

Det skal bli et masseuttog sier Herren. Og i denne prossesen å være fornøyd med status "stillstand". Og i denne situasjonen av å være tilfreds med å bare komme seg videre, og uten ånden av nød og smerte for folket, vil dere ikke se annet enn svakhet, åndelig nakenhet, og ingen rustning mot mørkets makter.

Dere sier kanskje nå: Ja, pastor David, du maler en dyster og bleik bilde av dette.

La meg fortelle deg kuren, og Guds ønske/vilje.

Nehemias kap 1. vers 1.

La meg først bare gi dere den historiske bakgrunnen. Jerusalem er i ruiner. Veggene er nede. Alt er pga likegyldighet. Profetene profeterte mot dem. Han sa; Dere har dratt fra mitt/Guds hus for å bygge dere egne hus. Dere har ofret alt for deres bekvemthet. Ofringen for mitt hus finnes ikke mer! Nå vil dere ha deres dyrebare hus.

Gud er ikke imot velsignelse. Men på en måte er det farligste som finnes i forsamlingen akkurat dette med framgang og velstand.

Jeg var i Tyskland for over 35 år siden. Pastoren for menigheten pekte på bygningen. Det var noen få biler utenfor, og han sa; Folket har et møte.
Det var på russisk. Det var en Tysk kirke. Og David spurte; Vel, hva er dette for slags folk da? Han sa, jo dete er noen av de fattigste i russland. De kom med litt pølser og sekker over ryggen. de fikk litt hjelp med enkle bosteder og jobb.

David kom tilbake noen år siden til Tyskland, samme blokk og pastor. Plassen var full av Merzedes og BMW. Nå, Gud har ingenting imot at dere kjører BMW og merzedes. Det er ikke det som er saken her.

David sa videre; Hvem er dette da? Og han sa; Det er samme folket/russerne. Og David begynte å gråte, og sa høyt.. hvorfor gråter jeg? Og pastoren sa; Jo, du gråter nok pga Guds smerte. De er nesten alle buisness menn nå, veldig fremgangsrike og ber ikke nå. De er inne i det bygget og forhandler, eller gir hverandre buisnesshemmeligheter.

Ilden er borte!

Hans bror, nehemias bror kommer og sier; Jerusalem er i ruiner! Murene er raserte. Alle er selvopptatte. Og skriften sier. De sa til meg; De lider stor nød og vanære i forsamlingen. Murene i Jerusalem er revnet og dens porter er nedbrente.

Hvordan forandret Gud denne situasjonen? Hvordan opprettett han templet igjen? Hvordan gjorde Gud en ny forandring i landet?

og vers 4 åpenbarer hemmeligheten.. Neh 1:4 Da jeg hørte denne nyhet, satte jeg meg ned og gråt og sørget dag etter dag, og jeg fastet og bad for himmelens Guds åsyn.

Neh 1:6 La ditt øre være åpent og dine øine oplatt, så du hører på din tjeners bønn, den som jeg nå ber for ditt åsyn, både dag og natt, for dine tjenere Israels barn, idet jeg bekjenner Israels barns synder, som vi har gjort mot deg! Både jeg og min fars hus har syndet;

Kuren for apati er nød.

Ikke mange i kirken ønsker å høre det ordet. De vil ikke gråte...

De vil ikke at profetene skal utforske våre hjertes dyp.

Jeg er så lei av å høre om vekkelse, det er bare snakk. For om vi virkelig ville ha det, ville bønnemøte være det mest besøkte møtet i forsamlingen.

Om du drar til brooklyn kanskje en tirsdag på bønnemøte. Da er det 3000 mennesker som gråter til Gud for en ødelagt by.

Kommer du til times square Church er møtet fullpakket på bønnemøter.

La meg si hva jeg tror. Da terroristene slo imot New York, da skjedde dette den 9 mnd på den 11 dagen. Så de sier 9:11. Dagen som forandret alt.

Og dette er til menigheten, hva jeg har fått til dere. Dette er Kristu kirke 9:11. Dette er en oppvåkning/påminnelse.

Nå, djevelen brøler. Men GUD blåser i basunen. Det står jo det her. Tilbake til Amos.

Skal trumpeten blåse i byen uten folket blir redde?

Vil dere ikke forstå og se at basunen blåser!? Jeg holder på å få deres oppmerksomhet.

Skal det være ondt i byen uten at Herren har avslørt det?

Forstår du?

Han har åpenbaret og avsløret ondskapen. Så trompeten signaliserer!

(Amos 3.6)

Søndagen etter terroren predikerte David ut ifra akkurat dette verset.

Det var en advarsel. Men de tok ikke imot det.

I Amos står det. Nei, vi skal bygge opp igjen, større enn før. Bedre. Synden i Amerika er stolthet.

Synden i skandinavias kirke er apati. Den eneste måten å vekke opp igjen er at unge folk, menn og kvinner reiser seg og sier; Vi vil ikke ha dette slik lenger!

Men det må være noe i dere som sier, jeg er villig til å ofre. Og fornekte meg selv. Ta opp korset. Jeg vil ha den hellige ild som de hadde før. Bring meg inn i dette nasireerske liv. Hellige meg fra verden. Å, må Gud reise opp profeter.

Jeg mener ikke disse Goodtime prophets som går rundt og velsigner hvert eneste menneske. Predikerer skjønne ting. (smood things)
Bibelen definerer en profet slik..

De vil vise mitt folk hva som er forskjellen på hellighet og urenhet.

David sier videre: Jeg har en gråt i mitt hjerte. Vårt kjøtt kan ikke skape dette knusende hjerte. Men noen ganger skjer det at unge sier Gud knekk meg, la meg være den som er våken og søker ditt ansikt/åsyn.

Og med dette avslutter jeg.

Nehemias, da han hørte om dette i Jerusalem. Da de fortalte om apatien/likegyldigheten i byen.


David forteller litt om situasjonen i dag igjen: Jeg sier ikke kirken er i ruiner. Det er hvor aptien fører oss før eller senere. Men Nemias sa da han hørte dette fra Gud; Jeg kom under angst, dag og natt. Og jeg gråt og fastet.

Når var sist du fastet? En dag? Et måltid? For byen, kirken, og Herrens hjertesak?

Gud lengter og sier han ønsker å sende sin ånd, og la den flyte. Og han sa at om jeg ville preke dette, og ikke være redd da ville han sende denne beskjeden ut over hele skandinavia. Og overalt hvor dette spilles, får jeg ikke en dollar. jeg får ingenting for opptaket. jeg søker ikke dette. Men vi må få ut budskapet til folket. Vi som pastorer kan ikke gjøre det alene. Eldste og diakoner, hvert medlem må kalle en faste. Utlys bønn og faste innenfor Herren, sette fokuset til han. Du har gitt oss påminnelsen og vi vil ikke la djevelen brøle. Vi har våpen fra Gud til å bryte ned disse festninger. Vi kan ta kotroll over satans makt. Og jeg vil dere skal reise dere nå og be at Gud skal bryte djevelens brøl nå.

Nyhtene er fulle av djevelens offertaking. Men Gud du har sagt han er beseiret. Vi tar din autoritet over djevelen. Løven av Juda, reis deg opp for ditt navns skyld. Bring oss til våre knær. Tilgi oss vår apati og møt oss en gang til. Og jeg tror det Herre, du har noe for skandinavia. Å Gud vi roper til deg. gjør det igjen. Utgyd din Ånd!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen